sâmbătă, 26 iulie 2008

Recenzie sau apropierea de un vis?

"Moartea la Venetia" de Thomas Mann am descoperit-o intamplator. Titlu cu rezonanta deosebita in sufletul meu [ prin prisma acelei asezari de poveste] mi-a sarit in ochi intr-un raft de biblioteca pe cand cautam cu totul altceva. Aceasta scriere [ imi] place prin simpla descriere acelui loc deosebit, mitic, rupt parca din alta era. In mare parte actiunea se plaseaza in Venetia secolului XX unde scriitorul silezian Gustav Aschenbach isi petrece vacanta. Acesta indrageste un copil polonez de o frumusete izbitoare venit acolo alaturi de familie. Scriitorul simte o voluptate deosebita privind baiatul, uneori chiar il urmareste. Descrierea cadrelor mi se pare mai interesanta decat pasiunea literatului pentru frumusetea copilului. Epidemia de holera, tainuita pana atunci, determina polonezii sa se intoarca acasa. Sfarsitul mi se pare, abrupt, previzibil. " Si inca in aceeasi zi lumea, respectuos infiorata, primi veste mortii sale"

Niciun comentariu: